Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Karen-Margrethe Barstad 1944-2024

1 Innlegg
1 Deltakere
0 Liker
86 Visninger
Morten Møst
(@store-bernhard)
Honorable Member Administrator
Innmeldt: 3 år siden
Innlegg: 314
Trådstarter  

Karen-Margrethe Barstad, iherdig turgåer og bruker av Kjentmenns forum, døde 25. januar 2024.

Karen-Margrethe var ikke turgåer av den beskjedne typen. Hun likte å fortelle om sine prestasjoner og var merkbart stolt av dem. Hun badet hele året og drev også med yoga.

Karen-Margrethe Barstad døde etter lang tids sykdom, som til hennes store frustrasjon satte begrensninger for turlivet og deltakelse på våre årlige Kjentmannstoppmøter. Husker jeg ikke feil, vant hun en av våre særeste konkurranser - om å svare riktig på hvor mange kjentmannsposter i perioden 2008-2010 som hadde fri sikt til Solobservatoriet på Harestua.

Jeg hørte litt fra henne som svar på innbydelser til toppmøtene. I hennes siste epost til meg, det var i desember 2022, oppsummerte hun kjentmannskarrieren:

Jeg rakk full pott i 15 bøker, sølv i den 16., og ingen i den nyeste foreløpig. Jeg har vel mere eller mindre gitt opp friluftslivet, og helårsbadingen. Savner det veldig, men i en alder av 78 må jeg vel være takknemlig for det jeg har opplevd i over 70 år!

Sist jeg møtte henne i felt var på vei opp til post 12-48 Andersrudåsen i Sørmarka en fin sensommerdag. Da var hun og turfølget allerede på vei nedover igjen, etter først å ha tatt feil sti og havet på feil topp, og deretter funnet den riktige veien, som hun med karakteristisk glede og stolthet informerte undertegnede om. 

Det var hyggelig å bli kjent med Karen-Margrethe Barstad gjennom Kjentmannsmerket og aktivitetene i Kjentmannsmerkets venner. Hun var en fargerik, entusiastisk, hardhaus som jeg minnes med glede.

"KarMa", som hun likte å kalle seg, meldte seg inn i Kjentmenns forum i 2003 og postet mer enn 120 innlegg i forumets gamle format. Hun ble også over i det nye (dette). Her kan du lese de siste innleggene hennes.

Minneside hos Jølstad begravelsesbyrå

Dette emnet ble endret for 1 måned siden 3 ganger av Morten Møst

   
Sitér
Stikkord
Del dette