Kjære medlemmer av dette forum. Jeg er kanskje et følsom sinn, og tolker alt feil, men...... La oss unngå at dette blir et vanlig nettsted som sporer helt av. Det kommer en påstand om at en henstilling i boka er å oppfattet som et påbud og et brudd på allemannsretten. Deretter følger andre innlegg denne tolkningen med uttrykk som "nekte folk adgang til marka" , "Kan virkelig dette påbudet", " forventer jeg et klart forbud", "Det er en rett verken grunneiere eller andre kan nekte oss,". Jeg opplever at ordbruk og holdning er et "oss mot dem", og denne type holdninger maner ikke til samarbeid og sambruk av marka. Ja, feil kan gjøres og kommunikasjon er vanskelig. Dersom leserne av boka tolker alt i beste mening vil vi slippe å bruke dette forum til polariserende og tildels (?) feilaktige påstander. Vi har Facebook, Twitter og andre nettfora til slike ytringer? Jeg hadde tenkt å ta den posten ved Sollihøgda på en måte som bryter med grunneierens ønske. Men da jeg så det vanvittig omfattende veiarbeidet som var langs veien i området jeg ville ta av fra veien, skjønte jeg at det beste var å høre på heftet. Og min bonus på den posten var at da var det mulig og tillatt å kjøre mange km inn i marka og bare gå noen hundre meter det siste stykket til Lorttjern ved Sollihøgda.