Nå er det perfekt å ta denne på ski! Flotte løyper, og i dag var det sol og ikke alt for mye folk - men utsikten er super og myrene er fine å gå på. Palmelørdag bar det til Vestergyllen for mitt team, sterkt inspirert av selveste Kari Lohnes påminnelse i denne tråden. Vi gikk fra Solli gård i en tilnærmet åttetallformet rute, med og fortsatte rundt Vestrylen etter besøk på posten. Jeg må si at myrlandskapet holder hva Kari lover. Det var mye folk ute, og nesten like mange hunder, hvorav cirka ni av ti gikk løse. Kanskje båndtvangen er opphevet i Asker? Det såkalte kartet i kjentmannsboka hadde vi som vanlig ingen nytte av. Får håpe forfatterne av kommende bøker innser at dette var dårlig tenkt, og går tilbake til kartutsnittene som ble brukt før. Inspirert av @store-bernhard dro jeg (uten løs hund) like til Solli etter jobb i går. Meget god plass på parkeringen ... Jeg hadde felleski, og det var lurt. Mye bøss i løypen, men mykt hele veien. Jeg gikk via Myggheim, her er jeg nesten der: Jeg møtte like mange til fots som på ski, men utvilsomt lettest på ski. Mye av skogen er hugget de siste årene, så det ble rene parademarsjen i solskinnet. Bærrelækkert! Jeg besteg også selve toppen av Vestrylen, dit går nok ikke så mange. Men nå bærer snøen så bra, at det bare var gøy å få med seg den også. Pål @paalv Tok denne i går: Her var jeg veldig usikker på veivalget og ble forvirret av forklaringene. Startet fra Vestmarksetra på sykkel, syklet til Store S. og sørsiden av Engerbrenna, og fulgte skiltingen til skiltene til Engersetra - kom til et sti/veidele : tok den til venstre hvor det var en bom (åpen) - det var en kort skogsvei før jeg kom ut på grusvei igjen. Den fulgte jeg til nytt dele : der syklet rett frem til jeg kom til en brun hytte (vet ikke om det er Engersetra) og gikk inn rødløypa som gikk forbi den. Endte opp med å gå svært våte myrer på nordsiden av posten, og måtte til slutt busje meg frem til posten. På returen til sykkelen fulgte jeg stien / rødløypa sydover, tørt og fint og kom etter en liten km til veien et stykke sør for den brune hytta og sykkelen. Altså: opp mot Engersetra, en liten stikkvei inn til Venstre rett før en ny bom - det er en åpen port og noen sauesamlere der, rett etter de går et tråkk inn blandt trærne: følg den og du er inne på en flott sti og kan gå tørrskodd til posten.
Anbefales!