Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-48 Jettegryte ved Myrertjern

14 Innlegg
12 Deltakere
23 Reactions
2,296 Visninger
(@daghogv)
Kjentmann
Innmeldt: 3 år siden

Den oppgitte GPS-posisjonen er nok litt unøyaktig som forrige innlegg tyder på. Posten ligger vel 40 meter sør for skiløypa - ikke vel 15 meter som den oppgitte GPS-posisjonen antyder. Mitt forslag er: 0603714 - 6631920 (målt i 9 minutter).

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@hansf)
Kjentmann
Innmeldt: 4 år siden

Jeg ser at flere har meldt om mulige feilaktige GPS-posisjoner i dette forumet. Jeg har også opplevd dette et par ganger, men har slått meg til ro med at det kanskje skyldes at postene faktisk ikke hadde helt korrekt GPS-koordinater i utgangspunktet. Jeg antar at GPS-koordinatene i Kjentmannsboka er fastsatt på stedet, og at det kan skje at disse signalene ikke var helt presise på dette tidspunktet.

Men de kan også med overlegg er blitt gjort feilaktige. Ved krigstilstander (som vi har nå) har det skjedd tidligere at signalene er blitt forstyrret med vilje. 

Eller man kan selvsagt mimre om de gode gamle tidene i Kjentmannspostenes historie hvor plassering var angitt innenfor en rute på 100x100 m. (eller med 100 metrs nøyaktighet som det står i Kjentmannsboka fra 1992-94. Det var mer enn en gang man ble godt kjent i terrenget rundt posten før man omsider fant den. 

Morten Møst likte dette innlegget
SvarSitér
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Hei!

Er det noen av dere som er kjent i Sørmarka/Østmarka  som kan gi en status for føre nå? De tre sydligste postene ligger jo ikke veldig langt fra kjørevei, men det er merket som skiløype mot postene.  Er det må snø her nå?  Eller kan man gå til fots?

Ingunn

SvarSitér
(@beatyschka)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Vi var på 48 og 49 for noen dager siden med slagstøvler og piggstøvler.
Det gikk helt greit med fottøyet. Det var søle, is og snø, men ikke verre enn
at vi fant postene greit. Brukte bilen og kokte distansen ned til 1,5 km -
tilsammen! 

SvarSitér
Hans Löwe Larsen
(@lowe)
Kjentmann
Innmeldt: 27 år siden

Vi går turorientering i dette terrenget nå - i lave sko og uten pigger. Her er førefall kommet svært langt!

SvarSitér
Side 2 / 3
Del dette