Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-48 Jettegryte ved Myrertjern

14 Innlegg
12 Deltakere
23 Reactions
2,297 Visninger
(@skogtroll)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Hei - endelig på tur i marka på barmark.

Kom fra posten med Gudebildet. Herfra fulgte jeg veien inn til skiltstaken for skiløypa og fulgte denne til det sørligste av Gjeddetjernene. (obs her er det to tjern med samme navn med ganske kort avstand mellom). Her traff jeg to kjentmannsjegere som kom fra posten og varmt anbefalte turen over Slettåsen. Den anbefalingen fulgte jeg og angrer ikke, her var det fint. Tørre og gode stier, på toppen var det tilrettelagt med flere rastebord. Og en varde. Fulgte blåstien ned mot posten og få meter før veien går det en liten sti inn til venstre, noen meter inn ligger det en liten varde. Går forbi denne og idet du tror du skal gå oppover har du posten på venstre side inn mot berget.

Slettåsen var så fin at jeg valgte å gå den samme ruten tilbake i solskinnet.

Ingunn

Kari Lohne likte dette innlegget
SvarSitér
Steinar Roland
(@steinarr)
Kjentmann
Innmeldt: 8 år siden

Hei! Vi besøkte posten sist lørdag 25. november og vil bare gi en liten advarsel om at de siste 5 meterene opp til gryta var isholke med litt nysnø over. Resultatet var at jeg falt og fikk et skikkelig kutt over øyet. Så da ble det en tur til den nye legevakten på Aker for å bli sydd sammen med 13 sting.

Jettegryta og turen ellers var veldig fin.

Steinar

Hans Löwe Larsen, Nina Didriksen og Morten Møst likte dette innlegget.
SvarSitér
Morten Møst
(@store-bernhard)
Prominent Member Administrator
Innmeldt: 5 år siden

Au, au! God bedring, Steinar, og tusen takk for advarselen.

Nina Didriksen likte dette innlegget
SvarSitér
Jokkolokko
(@jokkolokko)
Kjentmann
Innmeldt: 19 år siden

Besøkt i går, 16.3.24, dagen da en skikkelig snestorm inntok Østlandet. Gardermoen stengte, trær veltet og kjøreforholdene var vanskelige. Jeg trengte noen poster som ikke krevde altfor lang tur, og valgte 48-49 dobbelen. 

Greit å gå på beina her, kunne sågar så vidt funket med ski med all sneen som kom denne dagen. 
Artig jettegryte med spennende isformasjoner. 

Takk for turen!

20240316 111657
20240316 112815
20240316 111943

Morten Møst og Hans Löwe Larsen likte dette innlegget.
SvarSitér
Side 3 / 3
Del dette