Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator Update cookies preferences

Kjentmenns forum – møteplassen i Marka!

Notifications
Clear all

Post 22-30 Broen over Bjørnsjøhelvete

4 Innlegg
4 Deltakere
9 Liker
262 Visninger
(@karlgeorg)
Kjentmann
Innmeldt: 21 år siden
Trådstarter  

Dette er min absolutte favorittplass i hele Nordmarka. Siden jeg bor på Korsvoll, har det blitt mange joggeturer hit, både sommer og vinter, både dag og natt, både med den gamle og den nye brua. Jeg valgte å gjøre post 29 og 30 til en joggerundtur. Jeg parkerte sykkelen der blåstien passerer grusveien nord for Skjærsjøen. Etter post 29, tok jeg først en liten sti fra grusveien litt nord som jeg ikke hadde løpt på før, før jeg kom på blåstien og til slutt den lille stien ned til Helvete. Det var stummende mørkt. Jeg liker best å være der i mørket - passer så fint til navnet. Jogget til slutt tilbake til sykkelen. Joggeturen ble på knappe 10 km. Men om du vil ta korteste vei fra grusveien til posten og tilbake til grusveien og ikke gjøre dette til en rundtur på 2 poster, klarer du deg med 2 km.

Karl Georg

Kristin Bøe likte dette innlegget
Sitér
(@erikhaugros)
Kjentmann
Innmeldt: 13 år siden

Syklet fra Sognsvann på veien mot Ullevålseter, videre langs Skjersjøen til veidelet (Kikut /Gåslungen. Umerket sti opp til høyden og derfra blåmerket sti. Det var litt glatt pga. regnet, men greit nok. Imponerende bro! Sittebenk er det også her. Mye vann i elva etter regnværet.

Kristin Bøe, Hans Löwe Larsen og Nina Didriksen likte dette innlegget.
SvarSitér
Nina Didriksen
(@ninad)
Kjentmann
Innmeldt: 23 år siden

Denne ble tatt på ski på årets første lørdag. Avstikker fra skiløypa et par hundre meter nordvest for hengebroen. Lia var bratt, snøen dyp og portene gjensnødd, men vi klarte til slutt å klippe i heftet. Retur via den nymerkede blåstien mot sørvest og bort til skiløypa (uten at merkingen utgjorde noen forskjell i dypsnøen for vår del). Hele den lille ekspedisjonen tok omtrent like lang tid som resten av skituren. 

Startet på silkeføre, returnerte i yr og polerte spor. 

Her skimtes broen såvidt der fremme:

71705AB2 DEBA 4B3C 8261 D9914D1470C0
815144BC 8CDD 46D1 9CED 94A9F75EFEDD

Klarte å klippe:

591A0D4D BD33 4F7B 9AF4 CCDA84713715

Dette innlegget ble endret for 5 måneder siden 2 ganger av Nina Didriksen

Hilsen Nina
God tur!

Atle Berntsen, Marthe Berit, Kari Lohne og 2 andre kjentmenn likte dette innlegget
SvarSitér
Pål V. Schage
(@paalv)
Kjentmann
Innmeldt: 22 år siden

Så bra at løypa er gått opp!

Nå er det bare å vente på kulda igjen ...

Pål

SvarSitér
Del dette