Min første post i det nye heftet var i Turtermarka, og jeg vil faktisk begynne med å anbefale litt ekstra zoom på nettkartet for å få frem flere detaljer, blant annet et hyggelig lite vann vest for posten: Forskjellen er slående og for meg på grensa til uforståelig! Jeg fulgte turbeskrivelsen i boka og fikk følgende nydelige utsikt litt før jeg kom til den omtalte bålplassen: Utstyrt med ut-kart, o-kart og km-bok trodde jeg denne posten skulle gå veldig greit, særlig siden beskrivelsen i boka la vekt på at "posten ville dukke opp". Men mine nærsynte øyne klarte ikke å fange opp grønt på grønt, så den dukket ikke opp selv om jeg var på rett sted. Derfor surret jeg først ganske lenge rundt der jeg mente posten burde ha vært ut fra kartene og beskrivelsen. Jeg ble også litt lurt av at bildet i boka er mot vest, ikke mot nord som bildebeskrivelsen hevder. Men da jeg egentlig hadde gitt opp og fortsatte langs stien, bestemte jeg meg likevel for å se litt ekstra nøye til begge sider "for sikkerhets skyld", og da dukket jaggu posten opp. Så da ble det o postlykka likevel! Etter at posten er funnet, vil jeg anbefale å fortsette langs stien posten henger ved. Da kommer dere til et nydelig lite vann som er synlig på nettkartene om dere zoomer litt ekstra. Der ligger det også en tømmerstokk som egner seg godt for en rast. Etter en rast fortsatte jeg østover og kunne konstatere at den lille, fine stien posten henger ved, forbinder de to stiene øst og vest for posten. Jeg nøyde meg med én Stifinner'n-post etterpå før jeg gikk ned til bussen igjen.